Lehet, hogy vége a recessziónak?
Vagy legalábbis újból többet költünk ruhára, a gazdagokról már nem is beszélve: a luxusmárkáknak jó évük lesz. A Milward Brown 2011-es márka jelentése szerint a ruházati ipar idén akár 10, a luxus iparág pedig 19 százalékos emelkedést érhet el.
A BrandZ Top 100 a legértékesebb globális márkákat rangsorolja minden évben, olyan kategóriákban mint ruházat, sör, autók, gyorsétterem, digitális forradalom, és így tovább. Minden kategóriában az első 10 márka van rangsorolva, míg egy összesítő lista mutatja az év Top 100 márkáit, amiben számos ismerős divatmárka tűnik fel.
Louis Vuitton vezette a listát a luxus kategóriába, melynek összértéke 24.312 ezermilliár dollár. Ez akár 23 százalék növekedést jelenthet az elmúlt évhez képest. Vuitton ezzel a 26. helyet szerezte meg a 100-as listán.
A ruházati kategóriban legjobb helyen a Nike végzett, a maga 13.917 milliárdos értékével, ezzel az 57. helyig jutott.
Bár úgy tűnik, hogy a ruházat és a luxusmárkák nem teljesen épültek fel a recesszióból, hiszen a 2008-as számokhoz képest még mindig 1-13 százalékos lemaradások vannak mindkét kategóriában, ám a pozitív növekedés minden bizonnyal friss levegőt jelent a kiskereskedők és a vállalkozások számára.
A legértékesebb ruházati és a luxus kategóriájú márkák teljes listája és a bővebb jelentés letölthető a MillwardBrown.com-ról.
Ruházat (milliárd dollár)
1. Nike $13,917
2. H&M $13,006
3. Zara $10,335
4. Ralph Lauren $3,378
5. Esprit $3,375
6. Adidas $3,088
7. Uniqlo $2,916
8. Next $2,567
9. Hugo Boss $2,445
10. MetersBonwe $1,446
Luxus (milliárd dollár)
1. Louis Vuitton $24,312
2. Hermès $11,917
3. Gucci $7,449
4. Chanel $6,823
5. Cartier $5,327
6. Rolex $5,269
7. Hennessy $4,997
8. Moët & Chandon $4,570
9. Fendi $3,442
10. Burberry $3,379És akkor a végére egy kis aláfestő zene a milliárdok böngészéséhez:Snoop Dogg - Money
Forrás: MillwardBrown
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.