Szombaton van a nagy nap, amire már tervezők-szervezők-modellek és a divat iránt egy kicsit is fogékony közönség hónapok óta vár: Gombold újra! 2.0 a Millenárison. A program egész napos és ingyenes, és koronája kétségtelenül az a show lesz, aminek keretében a döntőbe jutott legjobb kollekciók versenyeznek majd az idei első helyért. Hogy egy kicsit a kulisszák mögé lássunk, belógtunk a ruhapróbára, ahol a Design Terminál kreatív igazgatója, a Gombold újra! 2.0 egyik főszervezője, Ács Zoltán szakított ránk időt. A pályázók kollekciói már délelőtt lefutottak-egyelőre a legnagyobb titokban-, most jönnek a meghívott tervezők.
- Ők tízen vannak, Sármán Nórival kezdünk, a legfiatalabbak kategóriájában vele együtt van még Tomcsányi Dóri és a KEPP Showroom. Az új generációt Szegedi Kata, Benus Dani, Abodi Dóra, Mojzes Dóra és Lakatos Sándor képviselik. És a bemutató végén jönnek azok, akik már legalább tíz éve, vagy még hosszabb ideje a pályán vannak: az Artista és Konsánszky Dóra. Ez a része a shownak kb. egy órás lesz.
- Mennyivel többen tudják megnézni, mint a tavalyit, mert akkor elég sokan kiszorultak...
- Akkor a Szépművészeti Múzeumban 400 ember tudta megnézni, most meg úgy 2000-2500. És kint még lesz ledfal is, tehát aki kiszorul, az sem marad le a lényegről. A legnagyobb belvárosi helyszínt választottuk, bízunk benne, hogy elegendő lesz a hely.
- A tavalyi és az idei szervezés között van átfedés?
- A Gombold Újra másik főszervezője Böszörményi-Nagy Gergely, tehát a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) változatlan, illetve a Design Terminál csapatából néhányan a tavalyi szervezésben is benne voltak. Én a tavalyi munkában még nem vettem részt. De a Terminál időközben sokat változott, összeállt a teljes csapat, most már kilencen vagyunk. A kreatív koncepció kialakításában Lakatos Márk volt a fő gondolkodó agy, velünk, illetve az egyik szakmai partnerrel, a MOME-val egyeztetve született meg a kreatív koncepció. Természetesen a stylingért is Márk felel. A bemutatók rendezője a modelleket kérlelhetetlen keménységgel, határozottan irányító Lukács Gabi, a bemutatók alatt megjelenő vizuálokat pedig az Artificial Group készítette, mely már csak a kreatív igazgató, Haberland Attila személye miatt is ezer szállal kötődik a hazai divatszakmához. A zenét Dj Bootsie fogja össze elképesztően profin, a sminket Tombor Saci (Lancome) készíti, a haj a Hairclub munkája lesz. Négy modellügynökséggel dolgozunk (Visage, Attractive, Icon és Wam Models), és van néhány független modell is, volt, aki Milánóból utazott haza a kedvünkért. Sajnos Mihalik Enikő, Palvin Barbi vagy Axente Vanessa nincs a modellek között, mivel ők tele vannak külföldi munkákkal, és persze nehéz is lenne őket megfizetni. De például a jelenleg legismertebb magyar fiúmodell, Patinszki Misa részt vesz a Gombold újra! 2.0 bemutatókon.
- De gondolom ennek az egésznek más is a mondanivalója, mint hogy világhírű modelleket vonultasson fel...
- Azért nagyon örülnék neki! Az csak egy szempont, hogy kiválóan kommunikálható. Sok magyar szupermodell egy helyen még egy külföldi blognak is érdekes lehet, de más szemszögből is jó üzenete van. Az általunk kiválasztott modellekre sem lehet panaszom. Mind a 27 lány és 10 fiú tapasztalt, sokan közülük többször megjárták már a külföldi divatheteket is. Nagyon elkötelezett és lelkes egyébként az egész csapat, ezért is megy olajozottan, flottul a munka. Jó lesz nagyon!
- Kinek szól a Gombold újra! ?
- A Gombold újra! 2.0 a magyar divat kommunikációjáról szól, így aztán mindenkinek szól, akit érdekel a téma. A pályázatokkal megmutathatjuk, hogy a divatban, az öltözködési kultúrában vannak hagyományaink. Nemrég a milánói divathéten beszélgettem Suzy Menkessel, az International Herald Tribune neves divatkritikusával, ő úgy fogalmazott, hogy Magyarországnak komoly tradíciói vannak a szép dolgok készítésében. Teljesen igaza van, hívjuk fel erre a figyelmet a pályázatokkal! De legalább ugyanolyan fontos az esemény másik része, a meghívott tervezők bemutatója. Azok a tervezők, akik évek óta keményen dolgoznak, és esetleg már külföldön is letettek valamit az asztalra, a magyar vásárlókhoz alig jutnak el, sajnos még mindig túl kevesen ismerik őket. A cél az, hogy átüssünk egy küszöböt a Gombold Újrával, és ne csak az a szokásos 1000-2000 ember lássa az új kollekciójukat, akik egyébként is ismerik őket, hanem több százezren. Azt hiszem, van olyan kommunikáció a Gombold Újra mögött, hogy ez összejöhet.
- A tavalyi nyertes, Gyöngyösi Reni mit profitált a Gombold Újrából?
- Nagyon sokat, Zoób Katinál sokat tanult, most pedig a saját márkájával debütál, mint meghívott tervező. Egy pályája elején álló dizájner mi mást kívánhat kezdő lökésként? Egyébként az idei nyereményeket is igyekeztünk úgy összerakni, hogy ne csupán pénzdíjat kapjanak a győztesek, hanem segítsünk nekik elindulni a pályán. Persze a fődíj is jóval nagyobb lett (a tavalyi 450 ezer helyett 1,1 millió forint díjazottakként), de a győztes ruhája többek között szerepelni fog a Marie Claire címlapján, kap egy 1 millió forint értékű online kommunikációs csomagot, illetve más pályázok ruháival, kiegészítőivel együtt árusítani fogjuk termékeiket a Design Terminálban egy pop up store-ban. És persze örülnék neki, ha hamarosan természetes lenne, hogy vásárolnak magyar tervezőktől diplomaták, konzulok, tévés személyiségek, több olyan ismert ember is, akiket követnek a fiatalok. Ők ugyanis meg vannak őrülve a divatért, minden divattal kapcsolatos eseményre, megmozdulásra hatalmas az érdeklődés, és jó ideje gombamód szaporodnak a divatblogok is – de ez neked igazán nem újdonság. Elsőre talán kicsit furcsa lehet a párhuzam, de a gasztronómiában megkezdődött Magyarországon egy izgalmas minőségi átalakulás néhány éve, amit óriási érdeklődés övez a fogyasztók részéről. Nagyon hasonlónak érzem most a divat helyzetét, úgy gondolom, jó irányba megyünk.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.