Hogy az olimpia miatt a világ szeme Londonon van, azt természetesen a divat is igyekszik kihasználni. Ahogy azt már múltkor megírtuk, a Chanel például pop-up store-t nyitott. Ami még ennél is nagyobb volumenű divatesemény, az kétségtelenül a Victoria és Albert múzeum időszakos kiállítása, ami a brit designt mutatja be 1948-tól egészen napjainkig. Ezen a kiállításon szerepel David Bowie is, aki kétségtelenül nagyon alkotott a trendek terén, de talán azt merészség volna állítani, hogy része a tradicionális brit designnak.
Mindenesetre a The man who sold the world című albuma nagyot ütött, amikor annak borítóján női ruhában jelent meg, és gyakorlatilag ez volt az első jele későbbi hermafrodisztikus stílusának. Majd jött a lángvörös haj, az egyéb polgárpukkasztó kiegészítők, a szumós ágyékkötő, és még sorolhatnánk mindazt, amitől a Bowie-jelenség már nem csupán a zenéről, hanem sokkal inkább a stílusról szólt. Hamar felismerte, hogy "földönkívüli" mivoltával és őrült ötleteivel sokkal könnyebben tudja eladni a rockzenét, és a rajongók gyakorlatilag úgy táncolnak, ahogyan ő fütyül.
Bowie tehát igazi divatikonná vált, elmosta a férfi-nő határokat, és bár ő maga hetero, mégis a melegek különös ideáljává lett.
Hogy mindez mennyire egyeztethető a brit design és trend tradicionális fejlődésével, az kérdéses, de tény, hogy Bowie nélkül a glam rock és egyébként is a divat kevesebb lenne. A fotósok például szívesen idézik a pálcikavékony zenész képeinek hangulatát, nem is olyan rég például a francia Vogue tette címlapra Kate Moss-t Bowie-ként.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.